Gerbang Ilmu Perniagaan Forex Anda

Teknik scalping 5 Minit kevinator Retracement

Teknik scalping 5 Minit kevinator Retracement



Seperti biasa,hobi saya dikala menunggu post-post saya profit(scalping BB 5 minit&naked chart trade),saya akan meneroka pelusuk alam maya untuk melihat dan mencari teknik-teknik yang menarik dan simple,kemudian diuji sebelum diberikan kepada rakan saya untuk di trade secara full(ekekeke zalim tul,tengok performance teknik di akaun member,hehehe).Bukan ape kebanyakan member-member saya ni diowang ni tak ikut cakap,kita ajar pun dia tak ikut especialy yang baru berjinak(yang ikut basic-basic jew,pastu terbang berhijrah cari ilmu sendiri),kita bagi tahu pun yang teknik itu ok dia tak nak ikut juga,diowang lebih suka nak cari sendiri,nak test sendiri,so nah ko,ambik seketul ni test,"malam nanti jumpe di kedai biase,aku tunjuk mcm mane dia jalan",kalau rasa sesuai layan,tak sesuai try yang lain kekeke.(dialog yang selalu digunakan)

Time Frame :5 minit-1 jam
Pair :eur/usd eur/jpy usd/chf gbp/usd aud/usd usd/cad

Mula-mula buka chart mana-mana pair yang ingin di trade
Masukan indi MTF Stoch (default setting)
Masukan indi Retracement Finder (default setting)
Masukan Indi TMA (default setting)

Entry

Candle dari atas indi TMA,indi step MTF stoch menurun,First indi retracement finder keluar warna purple dibawah:SELL
Candle dari bawah indi TMA,indi step MTF stoch menaik,First indi retracement finder keluar warna purple diatas:BUY
TP 5-10 pip/atau warna purple baru di indi retracement finder keluar
SL 10-15 pip

Jangan Entry

Jika syarat diatas tidak cukup.



Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : Teknik scalping 5 Minit kevinator Retracement