Gerbang Ilmu Perniagaan Forex Anda

Teknik Scalping kotak 1 minit EUR/USD

Teknik Scalping kotak 1 minit



Ekekeke,berapa banyak teknik scalping daaa...sabow-sabow,nanti ada masa saya try cari teknik Swing pula ok,kalau rasa berkenan,simple,tak pening-pening saya kongsi la kat sini hehehe.Ok pasal teknik scalp kotak ini pula,saya ambil di thread forum sebelah,saya tertarik juga la disebadkan ke simple lan dia ni..Saya tak boleh review lebih-lebih sebad saya pun belum cuba lagi,Tapi dari pengamatan saya dan comment-comment member dalam forum tu,teknik ini sesuai apabila market trending,sama ada trending naik atau turun.

Time frame 1 minit
Pair EUR/USD

Mula-mula masukan template ini,atau anda boleh setkan chart anda dengan klik view grid,kemudian zoom sehingga anda nampak setiap kotak itu jaraknya 10 pip.

Download Template Disini

Entry

Apabila 1 kotak telah penuh dengan candle Bull: Buy pada kotak berikutnya
Apabila 1 kotak telah penuh dengan candle Bear:Sell pada kotak berikutnya
TP 10 pip(kotak berikutnya,atau boleh trailing sehingga post kena SL trailing anda)
SL 10 (dibawah/atas kotak entry)

Jangan Entry

Jangan entry ketika market tengah rangging





Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : Teknik Scalping kotak 1 minit EUR/USD