Gerbang Ilmu Perniagaan Forex Anda

Teknik forex sebenar betul ke hebat?

Jom kita lihat tentang teknik forex sebenar ini


Pernahkah anda mendegar tentang forex trading?Jika tidak ingin saya nyatakan disini forex sememangnya dan merupakan antara lubuk buat duit yang terhebat di dunia ini..Ramai yang telah pun berjaya dengan mengaut wang beribu-ribu mahu pun sehingga beratus-ratus ribu ringgit daripada perniagaan forex ini.

Dengan perniagaan forex ini,anda sebenarnya tidak perlu:

  • jual barang fizikal mahupun digital
  • pergi cari orang seperti MLM
  • cari supplier dan hantar barang kepada pelanggan
  • buat promosi ke sana dan ke mari


Terlalu banyak sebenarnya produk tentang informasi perniagaan forex di luar sana,bahkan diseluruh pelusuk internet..tetapi kebanyakannya hanyalah berkisar kepada penjualan indicator dan expert advisor (robot forex) semata-mata.Namun begitu,saudara Khalid telah pun menghasilkan 1 panduan lengkap dari A-Z mengenai perniagaan forex dan bagaimana anda juga boleh menjana keuntungan mencecah sehingga 5 angka seminggu dengan hanya meluangkan 1 jam sahaja sehari.

Ads
Maybank Forex

teknik sebenar forex
Forex ini sebenarnya cukup mudah.Dengan hanya smartphone,laptop dan talian internet,anda sudah pun boleh menjadi seorang forex trader yang berjaya.Potensi sebenar yang terdapat pada perniagaan forex adalah tersangat-sangat besar.

Apa yang paling bernilai tentang TEKNIK FOREX SEBENAR ini ialah bagaimana saudara khalid ini dedahkan keuntungan yang dijana dari perniagaan forex yang dilakukan beliau selama ini..Ini pertama kali saya melihat screen shot trader yang telah menghasilkanratusan pips dalam setiap trade beliau, dan beliau menghasilkannya berulang-ulang kali sejak tahun 2009 lagi!

Selain itu, Khalid juga turut kongsikan tentang ilmu Money Management,Kawalan Emosi, Penipuan didalam forex trading,cara melihat kriteria pemilihan broker dan macam-macam lagi.Inilah panduan pertama dan terakhir yang patut dimiliki oleh trader dan juga bakal trader.

Ketahui Apa Itu Forex Sebenarnya

Ini merupakan versi baru. Sebelum ini, Khalid telahpun mengeluarkan ebook versi pertama dan ianya sold out dalam masa beberapa hari sahaja!Saya ada berita buruk. Ebook ini hanya dijual beberapa unit terhad sahaja selepas pelancarannya pada 23 APRIL 2012, TEPAT JAM 12 PAGI.Ianya mungkin habis jika anda tidak mendapatkannya dengan kadar segera.Ebook ini sangat-sangat hangat dan hot ketika ini dan ianya laku seperti pisang goreng panas.

Cerita sebenar saya tentang forex


Saya ada seorang kawan yang rugi 3000 USD dalam satu malam disebabkan kesilapan tak letak stop loss semasa trade.Tetapi itu belum teruk lagi. Ada seorang lagi yang saya kenal kerugian 40,000 USD dalam 3 hari trade.

Baca tentang Forex Malaysia

Punca Sebenar Mengapa Trader Rugi Didaalam Perniagaan Forex


Kebanyakan trader yang saya kenal tak guna stop lossIni adalah tabiat yang kurang bijak kerana stop loss dapat membantu untuk mengurangkan risiko semasa trade. Bayangkan jika analisis anda tak menjadi dan market yang sepatutnya BUY bertukar menjadi SELL. Stop loss dapat meminimakan kerugian yang teruk. Dengan stop loss, anda cuma rugi sedikit jer.

Trade pair yang tak stabilSebagai trader, anda kena lah bijak. Sebab hanya trader bijak sahaja yang akan profit dalam forex. Yang kurang bijak tu, maaf ye. Duit anda akan melayang. Khalid Hamid, pengasas Teknik Forex Sebenar menyarankan trader untuk trade Major Pair sahaja. Beliau tak menggalakkan trader trade cross pair dan lain-lain. Major pairs lebih stabil, ianya lebih mudah untuk dianalisa, dan pergerakannya lebih senang untuk dibaca.

Tak faham bagaimana menggunakan Risk to Reward Ratio yang betulMasuk trade, target 10 pip je tetapi stop loss, sehingga 100 pips atau lagi teruk, takde stop loss langsung.Cara ini salah. Profit yang bakal dijana haruslah lebih besar dari risiko yang diambil. Bukan sebaliknya.

Jika Anda Selalu Gagal didalam perniagaan forex,Jangan risau.Anda bukan keseorangan.Semua orang pernah gagal. Yang menjadi penentu adalah bagaimana anda respon kepada kegagalan itu.Nasihat saya sentiasa sama:
  • Amalkan kaedah trade yang selamat dengan mengambil risiko yang kecil. Biasanya, hanya 2 % dari modal. Kawalan risiko dilaksanakan dengan menggunakan stop loss.
  • Ambil sebahagian besar masa untuk analisis dan merancang (90 %). Selepas merancang, laksanakan apa yang dirancang (10 %).
  • Trade menggunakan Teknik Price Action. Teknik Forex Sebenar mengajar bagaimana trade kaedah Price Action dengan betul. Klik Di sini untuk info lanjut.


Review Teknik Forex Sebenar


Saya telah membeli Pakej Teknik Forex Sebenar. Ianya merupakan koleksi panduan berbentuk e-book dan video. Selain itu, saya juga diberi pas masuk ke Facebook Group Teknik ini yang tertutup dan khas untuk pembeli sah produk ini.Selepas habis membaca baru lah saya faham dan inilah ilmu yang saya cari-cari sebelum ini.Ebook ini sangat-sangat sesuai kepada mereka yang ingin menjana pendapatan melalui forex.Penerangan dan cara untuk trade di ajar secara step by step dan sangat-sangat mudah untuk difahami.Walaupun anda baru bermula dalam trading,saya jamin TFS V5 ini akan sangat-sangat membantu anda.

Sekilas pandang,memang tak rugi saya membeli produk ini.Harga RM500 yang saya laburkan tak terhad kepada hanya satu e-book tetapi sebuah pakej lengkap.Dalam blog post seterusnya, saya akan menghuraikan hasil pembacaan e-book dan video Teknik Forex Sebenar.Tujuan saya membeli pakej ini bukan hanya untuk ilmu semata-mata tetapi supaya saya dapat profit dan saya nak tau adakah Teknik Forex khalib dapat bantu saya untuk mencapai tujuan ini.



Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : Teknik forex sebenar betul ke hebat?